12 september 2010

Parallella verkligheter

Söndag kväll
Ensam hemma
En stillsam joggingtur genom en regnfuktig stad
En glad katt
En stor kopp te
Partiledardebatt

När jag sprang genom parken innan
kände jag mig lycklig
Livet kändes komplett

Helgen har varit lugn och mysig
Jag har tränat, varit lite sömnig och lat
bakat bullar, fikat med Barista och mest
hängt med min man och min Yngstan

Mitt liv är två
Eller... jag lever i parallella verkligheter
En lugn vardaglig verklighet, ett liv med familj, vänner
och jobb som jag kan tänka mig att ha för alltid
Och så en annan verklighet
med drömmar om nåt mer
Om kärlek som känns i varenda por
om skratt och oräddhet
En verklighet där grälet inte alltid är ett
fjantigt missförstånd bort

En sån verklighet som jag ibland tror att vi ska hamna i
vad det lider
Och som jag ibland tvivlar på att jag någonsin kommer
att få uppleva igen
med honom

2 kommentarer:

Anonym sa...

Integritet är viktigt. Men man vill väl alltid vara trevlig mot sina vänner.

Fast om dom inte beter sig som vänner. Och om man inte vet precis var man har dom längre.

Och om de annnars är vänner som brukar vara verbala och öppna. Bara inte just nu. Och om man egentligen har en okomplicerad och tydlig relation med dom. För man har bägge talat ut om var man står och inget konstigt finns.

Så borde det ju inte vara fel att fråga vad som pågår just nu och hur det står still med dom och att man känner sig ledsen när den andre är oengagerad. Sådant ska väl relationen kunna tåla. Man ska väl inte behöva fjäska för sann vänskap. Gör du så bara mot just honom, mot manliga vänner överhuvudtaget? Eller är det ett beteende du har gentemot alla dina vänner? Var är det då för vänskap? Och ja då är det nog dags att börja stå upp för sig själv.

Vänskap kan tolkas olika, är du säker på att alla dina vänner tolkar just er vänskap på samma sätt som du? Ibland kan det vara bra att ta reda på hur det ligger till med den saken så man inte går och inbillar sig något som inte är. Fråga om du är osäker! Det är hemsk om man skulle få höra att den andre kanske inte vill vara vän längre men bättre det än att tro att man är vänner som förut och alltid.

Anonym sa...

Kommentaren hamnade fel. Sorry!
Lade in samma kommentar där den ska vara.