18 september 2010

Rödgrönt!

Lyckokänslor
Lagar mat till mina barn fast bara
ett är hemma nu
Höstpromenad, sticka raggsockar, måla lite
Det är så lite som behövs egentligen
Jag är inte svårroad eller svårgladad
Jag fixar bara inte att vara kär och kelen
på beställning
Vare sig det är jag själv eller någon annan
som stått för beställningen

Imorgon är det val och det är lite högtidligt tycker jag
Jag röstar alltid på valdagen och ser sedan valvakan
på teve
Det är extra spännande i år,
extra viktigt
Nu är detta föralldel ingen politisk blogg
men jag kan inte låta bli:

Jag hoppas att fler röstar rödgrönt
så att vi räddar Sverige

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här har vi röstat rödgrönt
Får hoppas att våra två röster gör någon skillnad än ingen röst alls.

Kram M

L sa...

Jag röstar också alltid på valdagen.Det är lite högtidligt som du skriver.
Tycker dock inte som du. Röstar sälvklart på alliansen.

Sverigedemokraterna är väl annars det enda parti som skrämmer mig...
Hoppas att de inte kommer in.

Fortfarande lycklig sa...

Tja M, nu vet vi ju hur det gick. L fick som hon och en del andra ville. Det är för sorgligt, framför allt att SD tog sig in i riksdagen. Mörker :(