28 september 2010

Äntligen!

Vi hade ett så himla bra samtal igår!
Sånt gör mig trygg och glad
Vi kunde prata om kärleken som är där men ändå
inte
Kärleken som mellan bästevänner men inte
som mellan man och kvinna
(Från min sida då, han känner samma som innan)

Att jag inte kan hjälpa, att jag inte gör fel i nu
Att skulden jag känt handlar om det som hände
för tre år sen och två
Inte nu
Att jag inte finner mig i skuld mer nu
Det handlar både om att jag känner mig
skuldbelagd ibland när jag inte är det
och att han skuldbelägger mig fortfarande

Det är onda saker och de stora såren
har inte läkt ännu
Men det faktum att såren finns är inte samma sak
som att vi sårar i nu
Att det är nu vi gör fel

Detta låter självklart
och lätt
Men för mig är det nytt
En ny känsla - att äntligen kunna få syn på
skillnaden mellan nu och då
Vad hans ledsenhet nu beror på
(vad som hände då och vad som händer nu)
och vad att det som är
mitt fel
och inte

Inga kommentarer: