26 september 2010

En bra känsla

Jag känner mig inte misslyckad längre!
Det är som om blott detta att jag nu kan säga
att det är såhär: jag är inte kär i honom
gör att jag känner mig... fri från skulden och misslyckandet
Det är inte ett misslyckande att inte vara kär längre
Det bara är
Jag kan inte hjälpa det, jag har inte gjort något fel

Så himla länge har jag gått omkring och känt skuld
Det gör säkert ännu, men jag får syn på den mer nu
Fattar varför och känner att jag kan komma åt den
Det är en bra känsla

3 kommentarer:

Caroline sa...

Det låter som en befrielse!

L sa...

Vet du när du slutade vara kär? Tror du att du kan bli kär igen, och i så fall hur?
Hoppas du klarar det!

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: en stor befrielse. Skuldfri. Bara jag.

L: nej, det vet jag inte. Det har smugit sig på. Jah har inte ens kunnat inse det själv. Kär igen? Ja jag hoppas på det. Det är därför jag stannar.