19 september 2010

Lycka på egen hand

En mjuk vacker morgon
Vaknar ensam, äter frukost ensam
Jobbar lite, sippar kallnande te

Funderar - igen - på mitt liv och
vad jag vill med det

Jag är trött på att prata relation med Mannen
Det är skönt att slippa
För vad ska vi prata om?
Att jag inte vill det han vill?
Att den lycka jag mer och mer känner
inte beror på honom
utan på mig själv, barnen, vännerna
Är det bra eller dåligt?

Att vara lycklig är aldrig dåligt, såklart
men att det inte är han som gör mig lycklig?

Det är bra att han inte har den rollen,
att allt inte hänger på honom och vårt vi
Det är dåligt - eller sorgligt - att jag inte
känner lycka av honom
Jag vill känna lyckopirr och självklar värme
Jag vill vara kvinna med honom
inte bara en vän och hans barns mamma

Slå mig i huvudet, någon!

Inga kommentarer: