18 september 2010

Att vilja

Det är ett misslyckande

Att inte lyckas är att misslyckas
Att inte fixa sin relation fast man vill
är att inte lyckas
Jag känner mig väldigt väldigt misslyckad denna
lördagsmorgon med strilregn och tystnad

Jag lyssnar på Melissa Horn och känner tårklumpen
i halsen
Jag vill ha honom som jag hade honom förut
Jag vill känna samma
Jag vill vara modigt och utlämnande kär
Jag vill backa och börja om
men det går inte

Det är ett fett misslyckande och gör mig så otroligt sorgsen
Jag vet inte vad jag ska göra för att få det jag vill
Att vilja räcker inte

2 kommentarer:

Caroline sa...

Usch den där Melissa kan verkligen få en att gråta. Jag har en som jag lipat till ett par gånger jag. Hon verkar ha gått igenom en del eftersom hon så lyckats sätta ord på flera av mina känslor, tidigare eller nuvarande.

Man kan liksom inte bestämma sig för att bli kär. För att stå ut, för att älska. Det blir bara så av någon magisk anledning och finns inte magin så... Du kan inte värka fram ett fungerande äktenskap, det har inget att göra med ens ansträngning och vilja att göra huruvida man blir kär igen.

Antingen har ni tid, och under den tiden respekt. Jag tror båda ni vet vad ni kan och inte kan göra för att hålla hemmet i balans. Eller så har ni inte tid på att vänta på att något som man inte vet kommer kommer. Det kan bara ni resonera er fram till.

Fortfarande lycklig sa...

Det finns en annan gråtlåt där ja. Jag är en sån som lätt gråter till musik om jag är lite ledsen och blå, och då passar Melissa Horn alldeles utmärkt som trigger.

Jag kan förvånas över hur ung hon är, att hon trots sin ringa ålder är så klok och skriver så mogna texter. Hon gör nåt allmängiltigt av sina upplevelser, som slår an en ton hos mig.

Vad gäller mig och Mannen har du förstås rätt. Kärlek går inte att beställa eller vänta fram, den kommer när man minst anar det. Vi kan vänta på nåt som kanske aldrig kommer tillbaka, eller så kan vi inse hur det är - och sluta klamra oss fast. Det är med stor sorg i magen jag skriver det, för jag vill verkligen att det ska bli bra. Men jag tror inte längre.