30 september 2010

När vänner läser

Mina läsare
De flesta av er har jag aldrig träffat
Några vänner i det däringa reella livet
där allt det jag skriver om händer
(Det och en himla massa mer - förstås)
Några av dem (er!) läser 
Men det finns också en massa vänner, livsviktiga   
människor och sådana som bara i allmänhet gör livet
lite roligare och finare
Som inte har en susning
Som inte ska ha en susning
eftersom jag har bestämt mig för att det inte är en så bra
idé att människor jag skriver om läser

Vad gäller några vänner är jag osäker
Minns de? Har de tröttnat eller kommer de fortfarande hit?
Seglarpojken, Rocky, Smilgrop? 
Andra vet jag säkert
Äpplet, Gosan, Tonträffdalen, Siluettmannen, Panna

Ibland tänker jag Tänk om jag glömmer mig
och berättar plötsligt
Vad konstigt det skulle bli

Inga kommentarer: