29 november 2009

Mysig helg

Jag kom just hem från Mannen och Yngstan
till ensam katt och opyntad lägenhet

Helgen har bjudit på små nattgäster
fest, adventshopping och glöggfika
Känner mig inte ensam nu,
inte så att jag lider av det och
det är alltid skönt att komma hem
Men det hade varit fint att stanna också
Och det har jag verkligen inte alltid tyckt
Jag känner mig mer och mer hemma hos honom
Trivs när jag är där
Förut kände jag ofta en rastlöshet över att
hela helgen bara gick
Nu tycker jag att det är fint som snus att vara hos honom

Vi pratade i fredags kväll
och det blev tjafs och otåligt
Vi hade båda en del föreställningar om vad som skulle sägas
och blev besvikna när insikter vi väntat oss
inte kom ur den andres mun
Men det var samtidigt lite skönt att kunna säga det
och känna att det landade
Tryggt

... och i morse hade vi ljuvlig bakissex
Bara en sån sak

2 kommentarer:

Caroline sa...

För mig kan det vara så att jag kommer längre och längre ifrån lusten ju mer sällan jag har sex. Jag försöker lägga undan alla dåliga ursäkter som trött och så. Det är inte så jobbigt med sex, tar inte så lång tid, men det är som ett slags klister, gör sig bra mellan två människor.

Hoppas att hur ni nu bryter er problematik, eller din, hur det nu är, kan börja känna lust till varandra på ett hälsosamt och fint sätt.

Fortfarande lycklig sa...

Så funkar jag med när min sexualitet mår bra. Då föder sex mer sexlust. Nu är det inte så. Jag är skadad och behöver tid och långsamhet och absolut inga krav eller klag. Ingen stress, av något skäl. Det är inte lätt för nån av oss men jag är optimist. I alla fall oftast.