20 november 2009

Om lugn

Jag vill ha det lugnt och förutsägbart
brukar jag säga
Inte tråkigt men stabilt och dramafritt
Inget som lurar i hörnen
Inget som ligger och pyr
Ingen nattgammal is under fötterna

Det vill Mannen också säger han

Varför blir det inte så då?
Varför känns det som om allt bara är skenbart?

Jag tror att det beror på att vi vill olika saker
men anpassar oss så att det ska bli dramafritt i vardagen

Vi vill inte bara ha ett dramafritt liv
Vi vill ha ett liv som är roligt och stimulerande också

Som nu
Jag vet att han är lugnare med att min sexlust
inte riktigt finns där
Men jag vet också att han inte är nöjd och tillfreds
Att han går och väntar på att det ska släppa
Att allt ska bli som vanligt igen
(Vad nu det är)

Jag kan inte låta blir att förhålla mig till det
Jag kan inte låta bli att påverklas av att han har så lätt
för att tro att allt är som det ska
Att ett enstaka bra tillfälle får honom att tro
att nu är vi hemma

Det är vi inte

Inga kommentarer: