10 november 2009

Borde sluta

Ok, han läser
Nä, han läser inte
Oavsett vilket så har han tillgång till det
jag skriver här och det
påverkar mig
negativt

Jag hämmas
Tystnar

Och JO jag vet att det är offentligt, i nån jävla mening,
vad jag skriver här
Klart att jag fattar att han kan läsa här om han vill
Klart att jag inte kan förbjuda människor att läsa här
och sen rapportera det till honom
Jag är inte korkad

Jag tycker att det är lite trist bara
att jag inte får ha min blogg till det jag vill
Nämligen ett ställe där jag skriver om vad som händer
i mitt liv. Vad jag känner och
ett ställe där jag kan få andra kloka människors syn på det

Jag har inga hemligheter
Det handlar inte om det
Men mina grubbel och funderingar måste inte alltid nå
hans öron
Ibland vill jag få tänka ifred här
utan att pejla vilket intryck det ev har gjort på honom
fundera över om han har läst eller blivit informerad
och om det är därför han verkar trumpen

Ja jag vet
Jag borde sluta pejla
och sluta fundera så jävla mycket
på vad han tänker
Jag borde tänka mer på vad jag själv tänker och vill
och skapa positiva minnen

Jag jobbar på det

2 kommentarer:

Sanna sa...

Jaaaa (glautt utropp och tillrop) Jobba på, det är allt du kan göra. Tänk framåt fokusera på dig. Skriv om allt som du vll få ut.
Megakram till dig.

Fortfarande lycklig sa...

Jag bestämmer mig för att jag kan. "Jag kan skriva, jag är inte rädd". Det handlar om att våga stå upp för mig själv. För när man inte gör det så trampar folk på en, fast de ibland inte ens fattar det själva. Och när man blivit trampat på länge nog så kan man till slut inte reagera juste utan skriker rakt ut.

Kram och tack för din kommentar!