3 november 2009

Att fatta

Vi redde ut en del i helgen tror jag
En fredagskväll med lite finsk stämning
och lördagsmorgonen
som gud glömde
och som fick mig att önska att han
skulle åka hem
Var nog ändå bra
För jag tror att det behövdes

Han måste fatta en del saker och jag tror
att han gör det nu
Att jag vet när jag vill ha sex
och inte. Och att det inte går att förföra mig då
Att det inte har med honom att göra
utan med mig
Att jag älskar honom men
går sönder av drama och bråk
Att jag vill ha ett liv med honom i lugn och ro
Att jag inte är på väg nånstans

Jag behöver fatta en del jag med
Jag håller på att fatta
faktiskt

3 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

"Finsk stämning"????

Fördomar mot vårt östra broderfolk?

Eller längtan efter ett rejält nåt vadenukanvafönå?

mikebike sa...

Finsk stämning är det bästa.... ehhh eller värsta lite beroende på hur man ser på det :)

Fortfarande lycklig sa...

Inte så lessna: Nej inte alls! Finsk stämning är när det blir ansträngt mellan människor, det där som ibland beskrivs som att man kan skära luften med kniv. Finsk stämning är inte mysigt.

Mikebike: Det bästa uttrycket för en alldeles för ofta förekommande stämning i en kassa relation. Tackar dig för det!