18 november 2009

Om att ta saker för givet

Mannen messar:
Ikväll blir det middag kl sex
och sen
naket
[Smiley]

Och jag
jag får panik och tänker
att jaha, nu tror han att allt är i hamn
att det är lugnt med sex bara för att
vi hade sex härom kvällen

Men så tänker jag att så är det nog inte
Att jag är orättvis som tror det
Att han nog bara vill visa att han längtar efter mig
Att han vågar ta mig för givet
behöver ju inte vara farligt

Jag är annars fortsatt förvirrad
Yr
Ledsnare än igår då skrattet bara
bubblade över
Vad är detta?
Säg mig någon

2 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

dags att bestämma sig.

nu.

innan nån skadas.

Fortfarande lycklig sa...

Bestämma sig? Jag har inga beslut att ta. Jag har tagit mitt beslut. och det känns bra. Eller... det har jag trott i alla fall. Just därför känns detta så konstigt. Så osökt och oväntat. Jag ska inte agera på något sätt, allt som sker det sker inuti mig. Visst kan det vara illa nog, men är det nåt jag lärt mig av allt detta så är det att inte vara hastig och forcera saker. Jag vill vare sig ha eller skapa dramatik.

Konstigt att det bara händer. Men det kan jag ju herregud inte vara den första som tänker.