25 november 2009

Om kommentarer och dagen

Jag vet inte om du brukar läsa de kommentarer jag får
Om inte - gör det!
Just idag vill jag särskilt rekommendera
de tre kommentarerna på förra inlägget.
Så klokt, så fullt av insikt och värme att jag bara kan beklaga en sak
och det är att dessa tre fina människor inte bor i min stad
Jag vill dricka vin med er och prata kvällen lång!

Annars består dagen av strilregn
mörker
och en osäker känsla inför att Mannen har aviserat
ett besök ikväll
Jag tror på oss fortfarande
i den där för livet-meningen
Jag kan utan problem se mig själv bli gammal med honom
Bli ensamma föräldrar när barnen flyttat
Passa barnbarnen ihop sen (om)
Sånt

Men just nu är det ganska motigt med mycket
Han har bett om ursäkt för bananen
Insåg att det var allt annat än charmigt och att den stilen
inte alls går hem hos mig

Men det är ju inte bara det
Det är jag också, absolut
Det är vi
som har så himla svårt att ha det lätt

3 kommentarer:

L sa...

Vad gulligt du skriver!!!

Hoppas verkligen att allt blir bra för er, hur ni än väljer att göra!

Kram!

Fortfarande lycklig sa...

Tack fina L! Det är på god väg mot nåt fint och bra nu. Känns lovande att ha en hel helg framför sig. Prat som båda vill, äntligen.

Kram!

Vardagslyx... sa...

Jag bugar mig...