19 november 2009

Betyder?

Igår
Konstig kväll
På ett plan är allt precis som vanligt
Absolut ingenting har hänt eller ska hända
På ett annat plan är nåt annorlunda
inuti mig och jag vet inte vad det betyder
Det är som om luften gått ur mig lite

Jag var trött och off
av mycket jobb (sant, men också en undanflykt)
och var inte sugen på samvaro
Mannen märkte såklart men sa inget

Jag känner mig arg på att det händer nu
(det som inte händer)
Nu när jag kände mig hemma och lugn
Nu när vi hade landat i vårt vi och framtiden
såg ut att innehålla nåt mer än bråk
När jag skulle få sätta fötterna på
nåt annat än nattgammal is

Ansvar?
Säger jag till mig själv
Ditt eget ansvar!
Du måste inte släppa in och öppna upp
Nej, det måste jag inte
En del av mig tänker så

Den andra delen av mig tänker att jag inte kan
låta bli att känna
oavsett vad jag gör med det
(för inget ska göras)
Det som finns där
det finns där

Och poängen med det är
att det faktum att det finns där
sätter igång grubbel hos mig om
varför det finns där
Vad det betyder

Även idag är en dag utan siluetter
Men vad betyder det?
Att jag kan släppa det idag
Betyder det

Inga kommentarer: