24 november 2009

Lite spänt

Jag får spader
Så sa vi när jag var liten
om något var synnerligen irriterande

Att få spader innebär att man reagerar på något
men det betyder inte att man agerar

Jag får spader men vet inte hur jag ska agera
Jag vill inte ha sex och jag vill inte hångla klockan kvart över sex
på morgonen
när klockan ringt första gången och jag är så trött att
jag inte ens orkar tänka
Jag vill inte bli utsatt för en charmoffensiv
som handlar om att jag är så trött för att jag äter för lite frukt
och om jag vill kan jag få smaka på en banan
(haha)
Jag vill inte bli inropad som den sippa, humorbefriade när jag inte
omedelbart tackar ja till detta sjangtila erbjudande

Jag vet inte riktigt vad jag vill
men just nu börjar läget bli lite spänt

Jobbar hemma idag
Projekt glömma Siluettmannen
Projekt arbeta av hjärtans lust
Projekt leva mitt liv

7 kommentarer:

Caroline sa...

Charmigt...

Anonym sa...

vem av de två är charmigast? svårt....

Fortfarande lycklig sa...

Eller hur, Caroline! Man blir helt tagen av sådan charm.

Anonym: jag är inte helt säker på vad du menar, men om du menar att jag inte heller är så charmig jämt, så har du kanske rätt i det. Det beror ju förstås på vem man frågar.

Vardagslyx... sa...

Har han inte lyssnat på ett ord du sagt sista året? Banan?! Fårskalle...

Fortfarande lycklig sa...

Fårskalle sa Bill :)

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

Förlåt honom ty han vet bara alltför väl vad han gör. Säger Bull.

(som f ö var en tangenthalkande Anonym här ovanför också.)

Fortfarande lycklig sa...

Jag förlät honom eftersom han insåg direkt själv hur dumt han bar sig åt. Han har lätt att få bråttom. Vad menade du med charm? Vore kul att höra. Jag känner mig ju sjukt ocharmig ibland, särkilt i hans ögon.