18 november 2009

Jag har inga svar

Vad handlar detta om?
Jag upprepar frågan för mig själv om
och om igen
Utan att kunna svara
I alla fall hittar jag inget svar som håller mer
än några minuter

Lugnet jag vill ha
Som jag har längtat så efter
Tror jag inte på det?
Ville jag inte ha det?
Eller är det först i lugnet som jag kan känna efter?
Som jag vågar utmana mig själv
Jag har inte funderat så mycket de senaste veckorna
utan bara flutit med
Det är inte riktig likt mig men jag har känt mig nöjd

Så kommer det en sån här måndag och tisdag
och idag är det en regnig onsdag utan siluetter
men allt är ändå där
Väckt vaknat varseblivet

Det handlar om en konkret person
Men det handlar också, och mer, om en drömd person
Och det handlar om mig själv
Vad jag vill och längtar efter
Vilken sorts liv jag vill leva

Inga kommentarer: