19 november 2009

Vad är det för fel på mig?

Jag kan inte sluta undra

En ny tanke slog mig när jag cyklade hem

Jag är inte nykär i min man
Jag går inte runt och är attraherad av honom
sådär som jag var förr
Jag älskar honom men känner inte pirret
Och min sexlust har det varit lite si och så med
ganska länge

Tänk om det är så att jag vill "bevisa"
att jag kan känna
att det är därför jag söker detta nya
Omedvetet, förstås
För på ett medvetet plan vill jag det verkligen inte

Jag var glad när jag trodde att allt bara
var inbillning
(vilket det kanske ändå är, när allt kommer omkring)

Det här att jag inte känner pirr och kurr och lust
att jag inte tänker wow
att jag mer tänker mys och längtar lugn
Det blir ett glapp när Mannen ser på mig med en annan blick
När han känner nytt och pirr och kurr

Äh, himmel, jag vet verkligen inte
Nu tror jag att jag ska gå och handla lite kattmat och sen
göra en stor kopp te och gömma mig i en filt
och sluta tänka

2 kommentarer:

Caroline sa...

Vad vill du få ut av din relation du har då? Vill du ha bara lugn eller vill du sitta nära, hålla om, känna lust när du smeker hans bröst och allt det där? Har det kära varit "borta" någon gång tidigare och kommit åter, på riktigt, eller är det bara korta stunder då det finns någon slags lust (kanske bara på dina villkor) där?

Å, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag bara känner att jag inte kan läsa utan att kommentera, för du skriver svårt.

Fortfarande lycklig sa...

Jag har ju ett bar tag nu tänkt att jag bara vill ha lugn och ro och lätthet. Få energi över till att orka med barnen och jobbet i första hand. Eftersom min relation har ätit så mycket energi under så lång tid. Men nu inser jag att det kanske är en lite väl låg kravnivå. Bara lugn kanske inte räcker.

Och dessutom är det ju sällan ens lugnt. Inte över tid. Det ligger saker och pyr mellan oss, sexlivet är en sån sak. Så lugnet är bedrägligt.

Det här "nya" är inget och ska inget bli. Men det (han) är en väckarklocka.