1 april 2011

Storlek

Jag är väldigt medveten om att jag har en skev
kroppsuppfattning, det har jag haft så länge jag
kan minnas
Kort sammanfattat: jag tycker alltid att jag är tjock
Hur lite jag än väger
Jag kan inte se mig själv i spegeln och se mig
Jag ser nåt annat

För mig är bloggen kroppsbilder en hjälp, så dit går jag ibland
Det är nyttigt att se andra människors kroppar
Att hitta någon som har samma längd och vikt som jag
och inse att sådär ser jag också ut
Om hon är normal är jag det också

Jag brukar ibland torrshoppa, dvs prova kläder
men inte köpa något
Inte för att spara pengar utan för att bevisa för mig själv
att jag ryms i kläder i normala storlekar
Jag får ett objektivt mått
38, small, 36, 30 tum, medium
Små lappar med bokstäver och siffror
som gör mig trygg

Inga kommentarer: