18 april 2011

Om längtan

Jag längtar och är väldigt nöjd med nuet
samtidigt
Det är en fantastisk känsla, löftesrik
Förut kände jag varken eller:
Inget att längta efter och inte nöjd heller
 
Jag har haft en fin helg med mina två yngsta barn
Vi har haft gäster och varit ute och grejat hemma
De har syskonbråkat och blivit vänner och Yngstan
har landat i tillvaron 
Nu är det måndag morgon och jag har visst vaknat lite
onödigt tidigt

Mailar med en gammal bloggvän, om att bo ihop och hur det funkar
Det är ett av alla sen som jag längtar efter, ibland väldigt mycket
Att vara tillsammans i vardagen, alltid
Att inte behöva skiljas utan annan anledning än att hemmen
är två
Kan man inte flytta ihop så snabbt, säger ni?
Nej det kan man kanske inte
Framför allt kan vi inte, eftersom vi inte ryms i nåt mindre
än ett stort hus eller en enorm lägenhet
Och såna finns inte/har vi inte råd med
Sen, när några färre vill flytta med
Då går det och dit längtar jag
Men det är bra nu med
Längtan är en skön känsla, så sant som det är sagt

3 kommentarer:

Caroline sa...

Vi flyttade ihop efter två månader kanske, det har ju gått både hit och dit men eftersom vi ännu bor ihop så måste man väl räkna det som att det i alla fall inte har varit DET som varit ivägen!

Bo ihop och bo isär, de har båda sina fördelar.

L sa...

Vi flyttade också ihop väldigt snabbt... Tror det tog en månad. :-)
Vi har också haft våra problem, men det beror inte på att ihopflyttandet gick snabbt.
10 år sedan nu!
Att ni har många barn ihop förstår jag är ett hinder. Det är inte helt lätt heller att bilda familj med barn som är lite äldre.
Våra barn var alla under 5 år när vi flyttade ihop, så de har vuxit upp med en syskonkänsla eftersom de i stort sett inte minns något annat liv.

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: Om det bara handlade om oss två skulle det inte vara några problem. Vi är så lika i allt väsentligt att det bara skulle bli fint. Det vet jag säkert. Just nu känns det som om det är mer dåligt än bra att bo isär men jag vet ju också att det finns poänger med det också.

L: Det är just det som är grejen, alla barnen. Många och stora och känner inte varandra ännu. Så det får vänta. Men längta kan man ju ändå.