29 april 2011

Om kontrollbehov

Vi pratade om kontroll igår, min älskade och jag
Han frågade om min ätstörning, vad den gör med mig
Detta att ha järnkoll och inte tappa fokus som är en
förutsättning för att jag ska må bra men också, samtidigt,
en del av sjukdomsbilden
Jag sa att jag nog är en person med kontrollbehov, på det hela taget
Vill bära biljetterna om man reser flera tillsammans
Kommer i tid till möten
Vill veta vad som gäller så att jag kan planera
Vi är lika där, han och jag och det är nog en av alla
anledningar till att vi funkar så bra ihop
Förutom att vi får turas om att bära biljetterna så är det
inget problem
För även om vi båda har kontrollbehov så gäller det
i första hand oss själva
Vi har inget behov av att kontrollera andra
Svartsjuka är inte vår grej
Varken att vara svartsjuk eller att leva med någon
som är svartsjuk
Vi har båda testat och vill aldrig hamna där igen

Koll på sig själv - ja, men kontrollera andra - nej!

Inga kommentarer: