10 april 2011

A room of one's own

För ett tag sen var jag lite ledsen och kände mig osedd
och obekräftad
Fast jag visste ju redan då att det hade mycket mer med mig
att göra än med honom
Han älskar och ser mig
Men jag har varit van att bli sedd på ett annat
(ganska jobbigt) sätt

Nu har jag landat
Vi pratade om det igår och det känns verkligen så nu
Jag vet att det kommer att komma tillfällen då jag tvivlar
men jag vet också att jag kommer att kunna hantera det
Jag känner mig trygg både i hans kärlek och i
det faktum att jag inte vill bli sedd på det sätt som jag
varit van vid
Jag är glad i nuet, så som det är
Men nuet är nytt och det tar tid att vänja sig

Dagen är en söndag med långfrukost och varsin tidning
Och varsin blogg att vårda
Jag har ett eget rum med honom och det
är en fin känsla

3 kommentarer:

Caroline sa...

Det är skönt att kunna göra ihop isär. Var han en bloggare även innan han träffade dig?

Anonym sa...

Gott att höra. Själv har jag som du säkert redan sett på FB vårstädat precis hela helgen. Vårstäda är ett sådant där begrepp som rymmer så mycket så att det blir förfärligt svårt att sätta ribban. Allt känns lika angeläget att ta i tu med. Men nu är det i alla fall fint och alla vinterkläder unfdanstoppade, skidor och skridskor på vinden, 1 sopsäck till myrorna 1 sopsäck till tippen återstår att putsa fönster efter att gatorna är städade.

Kramen/K

p.s det är lite knepigt att lägga kommentar för mig, ibland försvinner allt.

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: Det är nästan lika fint som att göra saker ihop, tycker jag. Att höra honom greja i ett annat rum, han är nära men ändå inte intill. Men bara en tresekunders promenad bort. Vardagslycka. OCh svar på din fråga: Han hade en vilande blogg när vi träffades, och det var delvis pga mig som han återuppväckte den. Men den är offentlig så jag kan inte länka till den.

K: Det är nåt fel på blogger, tror jag. Vi har haft en helt ljuvlig helg och så kommer vardagen och slår en i huvudet... Måndag morgon med strul i kommunikationerna.

Fint med städning. Också. I alla fall efteråt. Vi har lite kläder till lilla H, ska bara transporteras!

Kramen!!