22 april 2011

Ett halvt år, ett halvt liv

Idag är det sex månader sen
vi hittade varann
Det är ett halvt år men känns som ett halvt liv
och ändå som alldeles nyss
Livet är så annorlunda nu, så lätt och självklart
Men det är kort tid sen jag var kvar i det onda
Jag är inte helt fri eftersom jag fortfarande påverkas
Lögner och hårda ord, minnen som väcker mig mitt i natten
Det finns saker att jobba med, saker att berätta för min älskade
Genom att berätta delar jag upp smärtan i små bitar,
gör den till ett damm som försvinner om man blåser på det

Sex månader, ett halvt år 
Det första halva året i det nya livet
Resten av livet
Jag vill bli gammal med honom, det vet jag bestämt
Den här gången är det sant och verkligt
Men först ska vi vara medelålders tillsammans
Leva det goda kärleksfulla livet här och nu

Det är en fantastisk känsla att vara med någon som bara älskar
Som häller kärlek över mig utan att ställa några krav
Som har valt mig och vill ha mig så som jag är
Att älska honom är så lätt!

Inga kommentarer: