26 april 2011

Kris och andra sidan

Påsk. Sommar. Kärlek
Tänk att livet kan vara så komplett!
Vi har haft vår första kris, för första gången har jag varit
rädd på allvar
Tänk om han inte vill mer

Men inte nu längre
Nu är jag inte rädd
Vi redde ut det, vi kom ut på andra sidan
Och det är styrka x 2
Att vi vet att vi är förbi det jobbiga
Och
Att vi vet att vi kan reda ut
Att det kan kännas bra direkt, verkligt bra

Mitt bagage spökar
Och hans
Men tillsammans kan vi hantera det
Minnena bleknar och saker jag inte klarat av känns nu
hur lätta som helst

Han tar emot mig, jag tar emot honom
Det finns inget att vara rädd för
Inget alls!

2 kommentarer:

Livet just nu sa...

Det är skönt att veta att man kan reda ut. Då försvinner rädslan.
Jag är glad för din skull!

Fortfarande lycklig sa...

För mig är det så nytt och så stort! Att man pratar och gråter ihop och säger hur det känns och lyssnar. Och sen är det över. Sen går man vidare, starkare än innan och inte sargad och ledsen.