12 april 2011

Om att veta

En vardagskväll, helt perfekt efter en morgon
som den igår
Eller när som helst, såklart
Sen middag med barnen (hans den här veckan)
och en film i soffan
Vara nära

Läggdags, ställa klockan lagom tidigt
Jobba hemma imorgon (alltså idag)
Mysa och prata, hålla om, känna hud och doft
Närheten, den viktiga
Det går inte att komma för nära

Jag greppar mig själv vart efter
Förstår mer och mer av vem jag är, vem jag har blivit
En massa år i något som var fel, som blev fel
har gjort saker med mig
Det tar tid att förstå vad
Det tar tid att lära känna sig själv utanför det
Fem månader är inte nog
Men kärleken är stark och säker och det
har aldrig känts så lätt och rätt som det gör nu
I allt från nuet till all tänkbar framtid
Den fysiska attraktionen
Det intellektuella mötet
Alla känslorna

En regnig tisdag morgon är livet just så som jag vill ha det
Nu vet jag det

Inga kommentarer: