1 februari 2011

Hoppas och hoppas

Det är den första februari idag
Nån gång nu snart får min älskling ett besked
som han har väntat länge på
Långt innan vi träffades sökte han ett jobb
i ett land långt borta
Om han får det kommer han att flytta dit efter sommaren

Jag hoppas att han får det, för jag vet hur gärna han vill
Jag hoppas att han inte får det, för jag vill inte att han ska
åka iväg och lämna mig här

Han kommer att vara borta ett halvår
och det är inte hela världen
När en tittar bakåt känns inte första augusti
så himla avlägset
Men när en är mitt i det ...
när fyra dagar utan honom är lång tid
Jag vill att han ska vara bredvid
Leva sitt liv nära mitt
Inte på andra sidan jorden
Jag har ett eget liv och jag vill att han ska leva sitt 
även om det innebär att han bor
på andra sidan jorden

2 kommentarer:

Caroline sa...

Veligt blir det när det man vill är det man inte vill...

Fortfarande lycklig sa...

Ja, det är knepigt. Det är absolut självklart för mig att stå bakom honom helt och fullt. Men samtidigt vet jag ju att jag kommer att sakna honom jättemycket.