10 februari 2011

Blogg om att blogga

Jag gör som Caroline och svarar på lite frågor om det här med att blogga  

Hur länge har du bloggat?
I ungefär fyra år. 

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ett tiotal, mer hinner och orkar jag inte. Jag är å andra sidan en väldigt trogen läsare. 

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är dagboksbloggar. Ett par handlar om andra saker, men har samtidigt ändå karaktären av dagböcker.  

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag. 

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är väldigt personlig och det vågar jag vara eftersom jag skriver anonymt. Gränsen flyttas nog varken åt det ena eller andra hållet.
  
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
I ganska liten utsträckning. Det är skrivandet som är det centrala för mig

Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Ja, en person har jag träffat efter att ha hittat henne via min OCH hennes blogg.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag absolut. Särskilt unga människor som skriver på tok för privat utan att vara anonyma. Blir lite lätt illamående när jag kommer in på den typen av bloggar.

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag kan ta väldigt illa vid mig av en del kommentarer, när folk bara verkar vilja mig illa, misstolkar så mycket det går och verkar vilja så split mellan mig och mitt t ex. 
 
Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Ja, det är jag ganska säker på att jag gör. Bloggandet är en del av mitt liv och välbefinnande.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Bra - då fortsätter jag läsa om två år!

Fortfarande lycklig sa...

Du är välkommen!