4 februari 2011

Dåligt kvinnosamvete? Inte nu längre!

Jag och Yngstan hade ett litet samtal innan
Jag berättade för henne att hon ska vara hos pappa
en kväll i veckan som kommer, eftersom jag har ett kvällsmöte
på jobbet
Hon vill inte
Hon vill vara här och tycker att det går bra
när jag inte ska sova borta
Hon vill gärna vara hos mig i pappaveckan
Men inte hos honom i mammaveckan  
är väl kontentan 

Hon tycker också att de fredagar hon stannat hos sin pappa
för att han bett att få ha henne kvar
(för att Tonträffdalen och hennes barn kommit över)
ska bytas mot att hon ska vara hos mig andra fredagar
Och det tycker inte jag
Jag och min pojkvän har fyra barnfria dygn i månaden
och dem värnar vi
  
Jag tycker att detta är så jättesvårt!
Jag älskar mina barn, alla tre, och en del av mig vill ha dem
hos mig jämt
Men utan stöd i vardagen går det inte
Och de måste ju träffa sina pappor också  
Ja, ni vet ju hur jag tänker kring detta

Jag tar strid nu!
Ingen jävla dåligt kvinnosamvete över att jag också
har ett jobb att sköta
och att jag värnar min vuxentid
Jag är mamma men inte bara!

Inga kommentarer: