24 februari 2011

Speakerrösten har tystnat

Jag har en mission: att radera gamla sms
Eftersom jag på den punkten är lite av en samlare
så är de ganska många, de gamla sms:en
Så många att jag inte kan ta emot nya sms utan att först radera
ett par gamla
Det tar tid att radera, för kännedom
Kan jag inte radera alla?
Jo, men då försvinner även sånt som jag vill ha kvar

Så när jag långsamt och noggrant sitter och raderar
får jag syn på ett gammalt sms från min exman
Nåt om en sexig rumpa och nåt annat om att jag lät sur

Två bilder av vår relation, men båda tecken på samma sak:
att han alltid kommenterade mig

Mitt utseende, mitt humör, saker jag sa, saker jag gjorde
(och inte gjorde)
Gud så trött jag var på det och så skönt det är att slippa
Jag får vara jag nu, utan speakerröst
och det är så befriande!

Inga kommentarer: