3 mars 2011

Vart är jag på väg?

Jag tror att jag ska gå vidare nu,
jag känner att det är dags för det 
Den här bloggen har spelat ut sin roll i det den handlar om
Den hjälper mig inte på samma sätt längre
Jag har fortfarande ett stort behov av att skriva, men
jag skriver om fel saker här,
fokuserar på det som varit och det som
är fel och ont och som kopplar till det
Jag vill inte det mer

Livet är så nytt nu och jag vill vara i det nya och inte
i det gamla
Känner mig också trött på kommentarer som bara ser mig
sådan som jag var i min gamla relation

Kanske blir det en ny blogg
Kanske stannar jag kvar här och skriver om andra saker
Jag vet inte ännu
Vi får se
Jag kommer säkert inte att kunna hålla mig borta så länge ändå

6 kommentarer:

Caroline sa...

Personligen hoppas jag ju att jag kan läsa mer någon annanstans, eller här, någon annan gång, eller nu.

Men jag förstår hur det kan vara, och jag tror att du innehåller så mycket mer än vad bloggen ger sken av. För jag tror att du inte är lika fokuserad på din exmans fel och brister och vad han gjort dig och när och hur som bloggen framställer dig som. Somligt får man acceptera har hänt, och att man inte passar med sin exman får man leva med och mycket finns det att ta med sig vidare - framåt!

En första(?) kram, till dig.

Livet just nu sa...

Jag hoppas att jag får följa dig om du skriver nytt. Du är klok och jag tycker om att läsa dina ord.
Kram!

Anonym sa...

Å, jag fattar känslan. Vill också gärna följa med om du startar nytt. Kramar!! /Ekorre

Anonym sa...

Jag gillar ju också att läsa din blogg, många kloka tankar och intressanta frågor. Men jag förstår att du vill vidare och skaka av dig det gamla!

Vi ses kanske där.

Kramen, K

Fortfarande lycklig sa...

Goa fina ni!

Jag blir nog kvar här, det har varit turbulenta dagar och jag har inte orkat skriva men nu när jag gör det så känns det fint. Jag vill vara här och jag är så glad och tacksam att det finns någon som läser.

Kramar till er! Till alla som läser!

L sa...

Blir glad att du stannar!!!! :)

Kram!