16 mars 2011

Livmodertappen

Det är så mycket som inte får plats här
som är jag, som jag är
men som jag inte kan skriva om för att då
kanske någon kan räkna ut vem jag är
(någon som inte redan vet, som inte ska veta)
och det går ju inte 

Det är ingen stor sak men det stör mig
just nu lite extra mycket, för det händer saker i mitt liv
som jag verkligen skulle vilja dela med er

En sak som jag kan dela är att
jag ska opereras snart
Min livmodertapp ska kapas en liten bit
området med de lätta men svårtydda cellförändringarna
ska bort
Jag försöker att inte vara rädd
Det är lätt när min älskades sjukdom är farligare än min
Jag tänker mer på honom än på mig själv
Men en liten oro smyger sig på: vad händer 
om det inte hjälper?
Jag försöker att inte bli dramatisk, ta det lugnt och vänta
Det går sådär

6 kommentarer:

L sa...

Jag har gått igenom en sådan operation. För många år sedan. Det var en väldigt lätt operation tyckte jag då, men jag förstår din oro.
Kram

Anonym sa...

Det går bra det där ska du se.
jag hade cellförändringar både på tapp och i livmoder.
Nu tog dom bort allt för jag var ändå steriliserad.
Mina var svårtydda men när dom undersökte allt sen så var det bara vanliga cellförändringar.

Kramar "M"

Livet just nu sa...

Har också gjort det där. Det kommer att gå bra, alltihop!
Kom ihåg att andas.

Kram!

Bobbie sa...

Har också gjort det. Två gånger. Den första skrapade de lite försiktigt, andra gången mer omsorgsfullt. Det är snart ett halvt liv sedan och jag mår prima!
Det går bra för dig också, men oron hör till. Kramar om!

Caroline sa...

Det är inte lätt att hoppa över de där tankarna om worst case. Och man behöver inte jämföra sina plågor med någon annans och för att någon annan har det värre bagatellisera sina egna besvär. Hoppas att det går bra, går fort, knappt märks.

Fortfarande lycklig sa...

Tack fina ni för pepp och stöd! Jag tror säkert att det kommer att gå bra. Jag är eg. inte så orolig för själva operationen som verkar vara ett ganska litet ingrepp utan mer för att jag inte ska bli av med cellförändringarna. Cancer skrämmer mig väldigt mycket.

Kram!