8 mars 2011

Sjukräddgråter

Livet har haft en del för sig den senaste veckan
Min älskade är sjuk och det är ingen vårkylning vi pratar om
Det är sjukhus och vit särk
katetrar överallt, tusen olika undersökningar
och annat som hör till

Allt är om möjligt ännu mer glasklart nu:
Jag älskar den här mannen så mycket att jag
knappt fattar det själv
Och
Jag är så jävla rädd!
Han kommer inte att dö
Såklart inte! säger jag till mig själv
Snart är han frisk och får komma hem
Jag tror på det
Nästan alltid tror jag på det
Livet

Och just exakt nu pratar Hanna Hellqvist om lycka på teve
Enligt ett brev hon fått är lycka tre saker: 
Något att göra 
Någon att älska 
Något att se fram emot

Det kan jag hålla med om
Och helst innehåller alla tre den finaste människan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har förstått att det inte är något vidare med din älskling. Men skönt att han är där någon kan råda bot på det som är fel och rätta till.

Det där med lyckan, formulerad i tre enkla konstateranden men samtidigt, precis så. Jag tycker mig se att du har dem alla tre!

Kramen, K- fortfarande precis mätt på semla

Caroline sa...

Ånej - usch, hoppas det inte är något allvarligt! Hoppas det snart går över, bort, borta!