29 mars 2011

Pratar med mig

Jag måste tala till mig själv nu
Berätta för mig hur man gör när allt känns ledset
Gör något! Ta en promenad! Gå till stan!
Sitt inte bara stilla här och vänta på att bli glad
för det blir du inte
Inte idag
Gå till Konstmuséet
eller Röhsska
Eller gå och köp ett par nya skor
Spring inte, inte idag, för det fixar inte knäet
Men sitt inte hemma
Ta jobbet med dig och sätt dig på ett café
Gör det du skulle ha gjort om du hade varit glad
Så kanske du blir glad
Så kanske ...

4 kommentarer:

L sa...

Men vad har hänt med dig som gör dig så ledsen plötsligt?
Kraaaaaaaam!

BobbieB sa...

Ja! Marsch iväg med dig. Nu!
Nya skor funkar alltid för mig, både för att muntra upp mig när jag är låg och för att fira när jag är lycklig.
Kram och liten spark i röva!

Anonym sa...

Men FL, vi talade ju senast i helgen om Älskar dig för evigt är en "S/Y glädjen film" en genre man ska undvika så långt det är möjligt. Den filmen skapar bara moralisk panik och önödiga grubblerier. Håller med ovanstående, i väg med dig till ett fik, köp en bok eller ett par skor eller en scarf.

Och tänk vad mysigt vi hade det i helgen och vi var så rörande överens jag och L att mammas nya kille ;) var hyvens!

Ta hand om dig nu och gå ut och skaka av dig tankarna och ledsenheten.

Kramar K (som är hemma med en precis nerlusad H)

Fortfarande lycklig sa...

L: jag vet inte riktigt. Får inte ihop mig själv idag ... Det handlar om att jag är ovan vid min nya relation och ur det kommer en massa grubbel. Jag är både glad och ledsen samtidigt. Kram till dig!

Bobbie: en massa saker blev det. Bara till mig själv! Och en nästan ledig dag, det blev ändå inget gjort. Nu känns det lite bättre! Kram!

K, kära du: Jo, det var visst det vi gjorde! Dumt av mig att ändå... Jag får som sagt inte riktigt ihop mig själv. Jag är van vid mer uppmärksamhet och kontakt, jag var trött på det när jag var i det, men samtidigt ovan vid att vara utan det. Och jag vet inte vad som är jag-jag och vad som bara är jag-som-en-reaktion-på-exmannen. Vad vill JAG, liksom? Detta funderar jag på en hel massa.

Kramar! Och hälsa lilla H och alla!