22 mars 2011

Pryd

I eftermiddags mail-chattade jag med Rocky och det
fick mig att finnas ett samtal jag hade med Aktivisttjejen
Vi pratade om en kille hon träffade då (inte längre) och att de
hade bra sex, på oväntade sätt och ställen
Hon fnissade lite förläget och sa att hon överraskade sig själv
för egentligen
tycker hon att hon är ganska pryd

Jag smakade på det ordet idag och känner att jag
nog också är det
Ganska pryd

Om jag tänker på mig som pryd så faller mycket på plats
Allt det där som kändes obekvämt, allt från trosor till trekant
Det blir begripligt då

I mitt nya liv
som är som mitt gamla-gamla liv innan exmannen
så får jag vara jag
Just så pryd eller vad-vi-nu-ska-kalla-det som jag vill
Och det känns väldigt bra 

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste det handla om prydhet? Och är man bara på ett sätt när det kommer till sex? Kan det inte varit så enkelt som att Aktivisttjejen hade oförutsägbart sex. Från "pryd" som hon ansåg sig själv och med det något som känns hemvant, tryggt och ganska förutsägbart till något helt annat och oväntat. Det är väl just det oväntande som blir en extra guldkant och är den nödvändiga ingrediensen för att inte lågan ska slockna i den sexuella relationen?

Men om det oförutsägbara och lite oväntade hela tiden ska eftersträvas så kvävs ju just det som det är och blir istället väldigt förutsägbart och kanske som i ditt fall, tungt och kravfullt. Då är det ju det "pryda" som blir guldkanten.

Undrar om inte allt har två sidor. Minst. Och om det inte är väldigt bra att känna till hela sitt register som sexuell och sensuell varelse istället för att begränsa bestämma sig för att man bara är på ett sätt, men att då få möjligheten att resa tillsammans med någon som vet att variera och vörda kärleksakten i samklang med sin älskade.