24 november 2010

Sänker garden

Ett möte på centralen
Tidig morgon, försenade bussar och tåg i snökaoset
Hans varma händer runt mina kalla
En liten stund i väntan på att dagen ska kicka igång
Det ryms mycket kärlek i en halvtimme
Det finns hur mycket som helst att ge och få
Det mesta av det som jag blivit van vid
är annorlunda med honom
Jag känner att jag sänker garden lite mer för varje dag
Jag kommer snart att vara helt naken
och det känns bara tryggt
Han kommer inte att göra mig illa
det vet jag
Livet på andra sidan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt :)

Känns så härligt att få läsa hur lycklig du känner dig.

Du förtjänar det.

Kram M

Fortfarande lycklig sa...

Fina M, det är helt underbart att vara kär och att känna mig älskad för den jag är. Äntligen är jag en hel och komplett person och inte ett råmaterial till nåt bättre.

Kram!