11 november 2010

Kärlek finns

Han häller kärlek över mig
Jag blir hel med honom
Det är lugn trygghet och porlande vårbäck parallellt
När jag ser på honom ser jag precis det jag saknat
Lugn rastlöshet
Varm vänlighet och nära till skratt
Intellekt och känslighet
Viljan att prata och förmågan att vara tyst

Han är man och gör mig till kvinna
Han älskar mig precis som jag är
Jag älskar honom precis som han är

Han är det jag vill ha inifrån och ut
Tänk att han finns! Jag förvånas ännu
Får för mig att jag har hittat på alltihop
men så är det inte
Han finns
Vi finns
Kärlek finns

3 kommentarer:

Caroline sa...

Oj oj vad mycket ni hunnit med att känna redan! Jag vågar aldrig säga sånt, älskar, tidigt, för tänk om jag har fel. Jag vet inte varför det är så, att jag inte kan slösa lite med att säga det för det skadar ju knappast.

Man måste inte alltid kämpa genom dåligt för det bästa behöver inte vara det som varit utan det som kommer.

Anonym sa...

Vad underbart det låter! Det är bra! Det är rätt, satsa allt! Kärleken är här och nu!!! :-D

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: han gör mig modig. Det finns inget spel och ingen oro. Jag älskar honom och vågar både känna det och säga det. Det är lite ovant men väldigt fint.

Anonym: Ja det är underbart! Kärleken kom till mig och jag tar emot.