12 november 2010

Hans händer

De är magiska, hans händer
De gav honom hans namn från början
De vackra händerna
Men nu är han mer än sina händer
mycket mer
Så vad ska han heta då?
Min älskade

Igår pratade jag med en annan älskad människa
Min mamma
Vi har hittat tillbaka till varandra
Och jag kan berätta det allra mesta för henne
Hon lyssnar och tar in
Värnar mig och barnen och lägger sig i
just så mycket som jag vill att hon ska
Dvs knappt alls, men hennes välvilja är tydlig
och stark

Det är fredag och det betyder
att barnen kommer
att jag inte får träffa min älskade på hela helgen
En bra sak, en mindre bra
Men det gör inget i det stora hela
för han finns, vi finns

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Att längta är åxå en glädje!

Anonym sa...

Ryser av glädje för din skull !!!!!

Kramar M