19 november 2010

Längtan

Det gick ok idag
Han gapade och skrek lite och jag blev lite ledsen
men jag började inte gråta och jag blev inte
ironisk och dum
Vi bestämde att vi ska skriva ett avtal om hur vi ska göra
runt Yngstan
Och att vi ska fortsätta gå till teraputten en gång i månaden
Det känns ok

Imorgon är det lördag och då ska jag träffa min älskade
min finaste, bästaste, vackraste
Vi har en hel lördag, en hel natt och en hel söndag
Det är massor av tid, helt obruten, och jag
längtar så jag kan gå av på mitten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ska fortsätta att gå till teraputten. Trots att ni är både bittra och trötta på varandra och inte särskilt goda vänner i nuläget Alltså, Gud vad ni måste vara världens bästa föräldrar! Vilket ansvar ni tar! Vad bra ni är!

Fortfarande lycklig sa...

Ja, det ska vi. Åtminstone två gånger till ska vi träffa honom, fast lite glesare än hittills. Vi är nog helt ok föräldrar. Jag har i alla fall inget väsentligt att invända mot honom som pappa. Det är som partner (till mig) han inte funkade.