5 november 2010

Min kloka tjej

Min lilla Yngstan är en så klok tjej
Hon var ledsen först, igår 
men sen pratade vi och hon blev lugn
Hon har sovit gott i natt och nu kollar hon på teve
i godan ro
När vi åt frukost sa hon att det på sätt och vis
är bättre nu, för nu vet hon
Hon har funderat så mycket på hur det ska bli
med Exmannen och mig
Det har tärt på henne, förstår jag nu
Men nu vet hon och det känns bra

Exmannen mailade mig att han tänker ge sin version
till Yngstan när hon kommer till honom
Jag kontrade med att jag inte tycker att han
ska pracka på henne en massa information som hon
inte har bett om
Utan låta henne fråga istället
Då blev han sur såklart och tyckte att jag
försökte styra honom och hade en konstig syn på honom

Den har man ju hört förr
Konstig syn när man säger nåt kritiskt
Det är tur att den lilla tjejen är så klok

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag håller med om så att det inte borde finnas några versioner. Det räcker med att ibland tar evig kärlek slut. Det är faktiskt klantigt tycker jag att dra in annat, intriger. Det var mammas fel. Hon är för ung för att vara samtalspart om relationer. Ja, tycker jag.

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: Kloka du! Håller helt med. En liten dotter är inte en samtalspartner som man ska eller kan hälla sin ledsenhet eller bitterhet över. Tycker att han borde skärpa sig big time. Det finns vuxna som kan lyssna.