10 november 2010

Betänketid

Jag skriver ut blanketten
Ansökan om äktenskapskillnad

Det är så det heter
När man har barn ihop är det sex månaders
betänketid
och det är väl bra
Att folk inte skiljer sig lättvindigt, menar jag
Men jag behöver inte tänka en dag till
Jag är så klar man kan bli
Jag har tänkt i sex månader och mer

Nåväl
Det gör mig inget att på papparet vara gift med honom
tills betänketiden har passerat
Jag lever mitt eget liv nu och måste inget
som har med honom att göra
Det är jag, barnen och kärleken
Gud i himlen - äntligen!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Skönt att det verkar kännas så skönt. Ibland har man varit färdigt tillsammans med andra personer. Ibland är de ens partner, ibland är de ens vänner. Ibland ens bloggar. Då kan det kännas helt rätt och skönt att gå vidare och förhoppningsvis ångrar man inte sina tider ihop utan kan se på dem för vad de gett.

Fortfarande lycklig sa...

Ja Caroline, det känns skönt. Befriande. Jag fattar inte att det gått så kort tid, för mig känns det som en evighet. Jag var så klar med honom, men oss, när jag gjorde slut. Jag hade lämnat i hjärtat och bearbetat det redan. Jag var redan på väg vidare i mitt liv.