27 augusti 2009

Party-människor

Jag vill att folk ska känna varann.
Mina människor.
De är för mycket öar.

Jag tycker om att tänka mig en
stor fest hemma hos mig
dit alla kommer.
Alla som jag tycker om
som betyder nåt för mig.

Tjejerna från förr
Genus och Genusvännen
Smilgrop
Äpplet och några till från jobbet
Tonträffdalen
Och människorna, de fina, från den andra staden
Math, Musika, Barista, Aktivisten, Rocky.
Och Doktorn.
Och så
Mannen och hans bästis
Hans gamla vänner hemifrån som
han trampade över mot och som vi inte träffat
på massor av år. (Som jag saknar)
Syrran, brorsan

Vilket party det skulle kunna bli.
Jag tycker om att tänka på det.
Varmt och fint.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Men vad det låter trevligt! jag kanske kikar förbi ;)

Fortfarande lycklig sa...

Du skulle vara hur välkommen som helst! :)