28 augusti 2009

En kom-tillbaks

Efter mer än fem år
får jag plötsligt kontakt med honom
Killen som var min mans bästa vän
Killen vars fru var min vän
Inte min bästa, men min vän
Familjen som vi umgicks med
så lätt, så roligt

Killen vars fru min man gick över gränser med
Utan att jag visste
Killen som till slut gav min man
en rak höger när han (och hon?)
en kväll inte längre var diskret nog

Killen som sedan inte längre ville träffa oss
(hon ville inte heller antog vi,
men hon sa aldrig nåt)

Jag har varit ledsen för detta
Barnen har frågat och vi har inte kunnat svara
För vad säger man?

Nu är han plötsligt här igen.
I min tillvaro.

Och jag påminns om
en hand på en mage (min)
en kram under en tröja (hans)
en dans som aldrig ville ta slut

Och tänker att livet är bra underligt
ändå

2 kommentarer:

Caroline sa...

Det låter som om det var flera som gick över gränser i relationen mellan er två par. Fast det kanske var meningen.

Fortfarande lycklig sa...

Meningen var det absolut inte. Men det stämmer att attraktion uppstod korsvis. Vi har inte haft kontakt på massor av år så det är lite otumlande nu.