17 augusti 2009

Cancer och musik

Nu är det gjort.
Cellprovet som visade förändringar. Nu
har jag gjort ett nytt och dessutom ett
vävnadsprov från livmodertappen.
Aj.
Det var inte skönt.
Men inte direkt dog jag heller.
Binda i trosan eftersom jag blöder
Molande mensvärk.
Vänta en månad. Minst.
Men det bästa är att hon
lugnade mig på helt rätt sätt
med en egenritad bild och med
siffror.
Hur liten risken är.

Kanske kan mitt lugna glada också
bero på att jag varit på festival i helgen
lyssnat på så mycket musik att jag knappt
minns nu
Dansat och viftat med armarna
Gått runt i en lila regnponcho
Kramat vänner
Druckit en massa vin och äcklig
cider i ölhagen (som nån kallade det)

Jag är full av kärlek
till min man
mina barn
och mina vänner

Lugn glad måndagsro

2 kommentarer:

Caroline sa...

Å vilken avundsvärd ro ditt inlägg utstrålar! Trots allt det där.

Fortfarande lycklig sa...

Jag släppte taget om den oron direkt när jag hade varit där. Lugnad av läkaren och med vissheten att jag inte är sjuk NU och att det inte finns ett dugg jag kan göra för tillfället. Mer än vänta.

Och musiken hjälper. Alltid.