30 augusti 2009

Anonymi Tet

Ibland blir jag så trött på detta anonyma
bloggande.
Att alltid var tvungen att tänka sig för
så att jag inte outar vilken stad jag bor i
eller
nåt annat som kan göra att
jag blir identifierad
som den jag är.
Att nån ska fatta att det är ju hon
min granne
min kollega
min dotters kompis mamma
eller nåt annat fasansfullt.

Mina vänner vet ju
att det är jag.
En del av dem läser och det är lugnt.

Vad är det jag är så rädd för?
Vore det så hemskt om nån
fattade?
Jag är inte typen som är rädd för stalkers
och jag står för det jag skriver här.

Jag har inga planer på att komma ut
ur garderoben helt och liksom bara
tadaaa: Detta är jag!
komplett med namn och mobilnummer och
Eniro-länk till mitt hem.

Men jag kommer nog att vara mindre
ängslig
framöver.

Inga kommentarer: