26 april 2012

Torsdagstänk

Hittade denan hos Krickelin. Roliga frågor att svara på!
1. Drömjobbet. Vad är det?
Författare! Sen sjuårsåldern har det varit min enda dröm. Jag skriver alltid, om olika saker och på olika sätt. Det finns en författare i mig, det vet jag, men tiden räcker inte.

2. Vart vill du vara?
Jag vill vara i ett gemensamt hem. Jag vill vara hemma och att han är hemma samtidigt. Och alla barnen. Vi trivs hos varandra, men det bygger rotlöshet att inte vara hemma.   

3. Läser du horoskop?
Absolut inte! Horoskop är mumbo jumbo om du frågar mig.  

4. I så fall varför?
-

5. Vad är du mest stolt över?
Jag är stolt över att jag har vågat ta steg i livet som krävt mod och ibland gjort att jag sårat människor. Min klassresa och mina skilsmässor är jag stolt över. Det kanske låter konstigt, många tycker att det är ett misslyckande att skiljas och det klart att det på sätt och vis är, men det är ett ännu större misslyckande att leva vidare med någon som man inte längre älskar och/eller som gör en illa.       

6. Cykel, båt, buss eller bil, Vad åker du?
Jag åker gärna tåg och gärna bil. Och så cyklar jag.   

7. Förrätt eller dessert?
Förrätt. En sockeralkis kan inte äta så många desserter...    

8. Vad är roligast att shoppa?
Loppisfynd. Och så tycker jag om att handla mat till buffé/picknick, typ i saluhallen - bara gå och plocka ut godsaker.   

9. Vad får dig att gå ner i varv?
En lång, varm dusch och sen en stor kopp kaffe och film med min älskling. Eller en lång promenad i skogen.   

10. Vilken är den lyx du unnar dig?
Att läsa är lyx, livsviktigt för mig. Jag köper dyra skor, det är en lyx kanske. Att köpa take away kaffe när jag ska resa.  

11. Varför bloggar du?
För att jag är en skrivande människa och för att jag vill bli läst. För att jag tror att jag har något att berätta.  

Inga kommentarer: