26 april 2012

Tid, tack!

Jag önskar mig tid.

Tänk att det finns en gårdag (nej inte igår, bokstavligen, utan länge sen) då jag inte visste hur jag skulle fylla en dag eller en ensam kväll. Det känns märkligt att tänka på. Jag har alltid för lite tid. Det finns alltid en massa jag vill göra som jag inte hinner. Som jag lägger i sen-högen. Och den bara växer.

Jag önskar mig tid att skriva mer, på boken som redan lite grann finns och på andra som ska komma.
Jag önskar mig tid att träffa vänner, att resa iväg till de som bor långt bort.
Jag önskar mig tid att måla mer. Tid och ro och plats.
Jag önskar mig tid att läsa ännu mer. Timmar varje kväll vill jag ha. Utan att annat blir försummat för att jag unnar mig lyxen att ligga i soffan och läsa, timmar i sträck (händer ibland på helgerna).
Jag önskar mig tid att föra oändliga samtal med min pojkvän och till att bara ligga och krama honom, utan att han blir rastlös.

Tack på förhand!  

Inga kommentarer: