19 april 2012

Fick lite tid över

Denna hittade jag hos Joanna och jag tyckte det var kul frågor - särskilt eftersom jag ju inte brukar skriva om sådant här så mycket. Så jag lånar!  

1. Om du fick göra dig det finaste du kunde, hur skulle det bli?
Jag rodnar lite inför frågan eftersom jag inte själv tycker att jag är så fin. Men sen biter jag ihop och tänker att det beror på årstid och sammanhang och att det är svårt att säga en outfit som alltid funkar. Men om jag skulle gå på en fest imorgon så skulle jag ta på mig en kort svart klänning från Noa Noa, storblommiga strumpbyxor och svarta Doc Martens.  


2. Var vill du vara?
Jag tolkar det bokstavligt och skulle just nu hellre vara där jag kommer att vara om två dagar vid den här tiden: hemma i mitt köket, ätandes långfrukost med min älskade samt Genus och Popsnöret som kommer på besök i helgen.

3. Kanel i kaffet, vad tycker du om det?
Bläk. På filen däremot - mums! 


4. Vad har du i ditt förråd som du hellre skulle ha i lägenheten?
Inget tror jag... Eller kanske min pilatesboll som inte riktigt får plats.

5. Om du inte bor där du bor nu, var skulle du då välja att bo?
Jag skulle kunna bo i en annan stad där jag bott förut, inte min barndomsstad utan staden där jag pluggade. Åh, det hade varit fint!   


6. Vad tycker människor om hos dig?
Att jag har humor, att jag skapar lugn och harmoni runt mig och att jag är en lojal vän. Tror jag. Och min pojkvän brukar säga att jag är bra att resa med, lätt och med på det mesta.      


7. Vad skulle du bjuda mig på, om jag kom och hälsade på? (Mat, lek, äventyr…)
Jag är då Joanna som jag inte känner, men om jag ändå tänker mig vad jag skulle visa upp så: frukost på Egg & milk, en promenad i Botaniska trädgården och lunch där samt gärna en tur med skärgårdsbåten ut till någon av näröarna med picknick. Nej, man hinner inte allt det, men om vi drömmer lite. Och så avsluta med mat på Tre indier på kvällen.       


8. Vilka är dina favoritskor?
Flera. Mina Doc Martens, mina Converse, mina buspojkekängor och mina Keen-sandaler som jag promenerat ganska många mil i. Och mina löparskor såklart!   


9. Vad lagar du för mat om det ska gå snabbt?
Pastasallad eller omelett.

10. Har du fantiserat om att heta något annat? I såna fall vad?
När jag var liten ville jag heta Liselotte. Men nej, inte sen dess.


11. Det är vår nu, och snart är det sommar. Vad är det roligaste du ska göra i sommar?
Resa. Med mina älskade människor i olika konstellationer. Till storstäder och till värmen. Det ser jag fram emot.   

Inga kommentarer: