27 juni 2011

Sommar - äntligen!

Inlägg nr 650
Efter en liten paus är jag här igen
Det är sommar och jag är ledig, äntligen
Jag sitter på händerna för att inte öppna jobbmailen
Ska inte, vill inte, behöver inte  
Ett par jobbrelaterade saker återstår men sen är det semester!
Lyckan bor i mig och jag är så tacksam!
Åtta månader and counting
Det kommer att vara såhär, jag börjar fatta det på allvar nu
Det finns fortfarande stunder då jag tror att jag drömmer
men så kommer jag på: det är sant!

Saker har hänt som jag inte kan berätta här
Mest roliga och underbra (skrev jag, när jag menade underbara,
men underbra är så bra att det får stå kvar) saker
Men också en del som är jobbigt
Att blogga anonymt betyder att en del saker stannar hos mig,
sånt jag verkligen skulle vilja - och behöva - dela med er
Men det är priset jag betalar för att kunna vara helt öppen
med andra saker
Och det är det värt!

Inga kommentarer: