3 juni 2011

Hudlös

Jag tycker inte alls om den jag blev
Jag kände mig liten, barnslig, fel klädd, blyg och dum
När jag hamnar i det finns ingen väg tillbaka
Jag var inte beredd på att jag skulle behöva spela en roll
Hade jag vetat det hade det nog varit en annan sak
Jag kan fixa det om jag vet om det i förväg

Jag är arg på mig själv för att jag blev så ledsen på honom
För det är inte hans fel att jag bär på mitt bagage
Ibland tror han nog att jag är tuffare än jag är
Att jag fixar saker
Från hans horisont:
Det var du och jag och hon som var utanför 
Så jag tänkte att jag fick ägna mig lite åt henne
Jodå, jag förstår det med
Jag är förstående så till den grad att jag nästan försvinner
Så att mina ledsenheter stoppas undan

Men vi pratade igår och det känns bättre nu
När han är nära är jag trygg och lugn
Jag är beroende av hans närhet
Och jag vill vara det, vill inte börja resa skydd
och göra mig osårbar
Jag har varit där förut och vill inte hamna där igen
Nu vill jag vara hudlös

Inga kommentarer: