1 juni 2011

Man kan

.... lägga sig i fosterställning under täcket
och gråta (gjort)
... tvångskela med katten och fukta hans päls (gjort)
... försöka sluta vara ledsen och tänka på allt
som är fint och att det är sol idag (gjort)

Nåja
Det är sol och jag är ledsen
men det blir en dag av detta också
Man får faktiskt lov att vara ledsen, tänker jag
Det finns ingen gladhetspolis som säger att alla som har gråtit
måste gå hem igen
Så jag tänker gå ut och låta vinden torka mina kinder och
försöka låta bli tänka mer på det

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter både hemskt och klämkäckt, men du ska vara glad över att du kan gråta...

Ogråtssorg är det värsta som finns.

*kramar om*

(Flyttat blogg)

Fortfarande lycklig sa...

Jag är glad att jag kan gråta. Det är befriande att göra det och det känns nästan alltid bättre efteråt. Att känna den torra tunga ledsenheten är värre än allt, den som man inte kan sätta ord på och få ur sig.

Ny blogg! Ska genast lägga till i listan!

Kram!