30 maj 2011

Trött

Jag är lite trött på min blogg
Och jag är trött på att prata
Det hänger samman, tror jag
Att under lång tid ha varit i en relation, som visserligen inte alltid
var dålig, men där pratandet och sedermera ältandet
var en ständigt närvarande del,
har gjort  mig prat-trött

Alltså: inte trött på att prata med människor i allmänhet
eller min pojkvän i synnerhet, inte alls
Utan trött på att prata relatiooon
Det är inte bra, för vi behöver också prata
Även om vi är lyckliga tillsammans så finns det saker
som vi måste prata om
Och när vi gör det så känns det bra, han lyssnar och låter mig
ta plats och vara den jag är på ett sätt som är nytt för mig
Det är bra prat, det är verkligen det
Men jag bär ändå på en trötthet inför det

4 kommentarer:

Caroline sa...

Jag är inte trött på din blogg.

L sa...

Jag är inte heller trött på din blogg! Tvärtom!
Hoppas du fortsätter! :)

Fortfarande lycklig sa...

Tack båda, det värmer ett (idag) ledset hjärta. Det är en dålig dag av flera skäl men det som är mest konkret är att mitt konto har blivit spärrat så att jag inte kan skriva inlägg. Just idag när jag verkligen behöver det.

/Fortfarande lycklig

Fortfarande lycklig sa...

MEN så konstigt! När jag postade kommentaren ovan såg jag att det blev med inloggning och nu funkar det att skriva. Så nu gör jag det, snart!